söndag 4 september 2011

Bild lånad från Remsans bistro
Det här med godis. Vad är det egentligen om?
Varför har det en sån förbannad kraft. På mig, på oss?
Vi är fast i godis och sötsaketräsket.

Ok. Blir ju inte mindre sugen då jag läser det här:
http://remsansbistro.blogspot.com/2011/09/fredagsfika.html

Skulle helst av allt äta något sött varje dag.
Och för den delen. Det har vi också gjort.
Lovade mig själv, att när Malte är född.
Då ska jag lägga av, lägga ner och börja ett nytt liv.
Godiset hade dock snaran lite strängare än vad jag trott.
Nu, fem och snart sex veckor senare är jag fortfarande fast.
Behöver nog hjälp och sen tänker jag på alla framtida mammaträffar som vi ska springa på här framöver.
Inte kan jag sitta där med en banan när de andra äter bullar. Eller kan jag?
Får börja med myrsteg. Sluta i veckorna, äta på helgen.
Promenera på veckorna, lata mig på helgen.
Åh, vad jag kommer älska helgerna framöver.
Och ja, ni hör ju vilken junkie jag har blivit på senaste tiden..

Inga kommentarer: