söndag 4 september 2011


Det sliter i göra om mig-tarmen och längtan efter ljusa fräscha golv står högt i kurs.
Men hur övertalar man en träkille på den saken??
Fick i alla fall igenom ett.
Hur som haver, så vill jag göra om. Blir alldeles snart togig av att aldrig hinna med.
Fast det är underbart det här med små. Det talar jag aldrig emot.
Dagarna går som raket. Blöjbyten, matning, gos, och så sov.
Under tiden försöker jag hinna med.

Tänker på människor som bor i en stad.
Ibland vill jag det med. Både jag och min man.
Var sysslar vi med, kan man fråga sig själv. Alltid en massa hinder.
Tänker på allt kul man skulle kunna ha. Så mycket fritid oh möjligheter.
Så mycket egentid.
Här går folk lite som de vill.
När ska jag vänja mig? Gör nog aldrig det..
Livet som småbarnsförälder med späckat schema med lite integritet.
Känner att jag behöver det. Vara hemma, känna mig lugn och ha koll på läget.
Planera mera, det var nog det.
Japp, det var det.

Nu ska jag övertala om vita golv. Hur smutsigt man än kan tycka och tänka att det blir.
Men vad gör väl det.
Hej hej.

Inga kommentarer: