torsdag 25 augusti 2011

Dagens solstråle

En glad bebis, En glad mamma.
De senaste dagarna har det hänt mycket på utvecklingsfronten hos vår lilla kille.
Han Älskar när det händer saker runtomkring sig och ligger ogärna själv i vagnen. Hm, vart ska detta sluta kan man undra??
Allra bäst är att åka baby björn på mammas mage. Då får man vara nära och så är det skönt om man är lite trött och behöver gos för att sova.
Som No.2 på Maltes Att gilla-lista kommer mobilen ovanför skötbordet. Då Malte är pigg och glad aktiverar han sig gärna genom att "prata" med de små djuren som dinglar omkring ovanför hans lilla huvud.
Påminner mig varje gång att vi måste införskaffa ett sånt där babygym då mamman inte tycker att det är Lika kul att stå och hänga vid skötbordet som Malte tycks göra.. Men vad gör man inte för sin lilla kille som tycks uppskatta denna stund väldigt mycket.
En annan aktivitet som malte har börjat uppskatta mer och mer är att sitta i baby sitern. Han har precis upptäckt gungfunktionen samt att det går att pilla på de färggranna figurerna som sitter fast på sitern. Under tiden stänger mamman på lite skön musik av typen, Nyss så träffa jag en krokodil eller imse vimse...Jag tycker att musik ska introduceras tidigt och malte verkar inte misstycka som tur är.
Han hoppar och studsar och jollrar frenetiskt där han sitter och konstigt vore kanske annars då han har fina musikgener rinnande i blodet. Ja inte från mig då, men från morfarn och morbrorn och det gillar vi skarpt.


Dagens outfit:
svarta byxor från EbbE och body fyndad i pappans gamla babylåda.

1 kommentar:

Omentjej sa...

Vilka härliga bilder!
Glad bebis är det bästa som finns!
Visst är det fantastiskt när de börjar hänga med och snacka och intressera sig för omvärlden!!

Babygym är jättebra, Fia har gillat sitt från start. Vi köpte på Ikea och varje mobil har något extra (prassel, skallra eller pipljud). Babysittern är också poppis, en stund i alla fall.

Jag är så lycklig över mammalivet att jag redan fasar för att gå tillbaka till jobbet, haha. Jag vill vara mamma på heltid!
Kram!