tisdag 17 maj 2011

What to do?


Funderar och försöker klura ut hur jag ska gå vidare med mitt liv.
Tankar mellan barnafödande och att försöka få ett jobb som passar.
Söker, men vem anställer mig nu? En höggravid som kommer vara hemma x antal månader med en liten bebis och som sen kommer vara i behov att åka från jobb om lilla M blir sjuk.
Tänker på vilket stort lass D kommer dra.
Undrar om han förstår..
Innan vi blev gravida hade vi dock djupa samtal om att just detta.
Men övertygan om att vi skulle klara ut det, var starkare än att vänta.
Jag däremot, blir dömd till underkastelse och ett behovsanpassat liv. Ska jag behöva gå och be om något som jag själv klarat av aldeles själv tills nu. Hur kommer det kännas..?
Många funderingar i tjock mammas huvud. Surrar runt och gör mig dov.

Måste byta tankebanor och göra något positivt. Trots en regndag som denna.
Bakar nog en kaka. Eller kanske möblerar jag om.
Något av det får mig alltid på bättre humör.

3 kommentarer:

Nanna sa...

Hej! Vilket fint meddelande du lämnade på min blogg. Det gjorde mig glad! Nu ska jag kolla runt hos dig - det lilla jag sett ser väldigt fint ut!

//Nanna

Jenny sa...

Det löser sig alltid! Grubbla inte över sånt nu kära vännen! Vi ses till helgen. Åh, det ska bli så kul att ses! Massor med kramar med långa armar från Götlaborg...

Smakbitar sa...

Tänk så glad man blir av lite pepping :) Tack tack tack