onsdag 18 maj 2011

om drömmar och sånt

Maj gad, vad jag är fantasifull om nätterna. Drömmer både högt och lågt.
Litet och stort. Om kända och okända. Fult och fint. Svart och vitt. Troget och otroget..
Finns det ingen hejd?
Vaknar svettig under täcket med ruffsigt hår. Ruffsigare än vanligt och jag känner att både jag och håret borde nog gå igenom en dusch idag.

Vad jag dessutom borde ta tag i idag är gårdagens projekt. Bokhyllan som fick sig en ordentlig genomgång av dammtorkning, rensning och omöblering. Ser nu mest tom och nyinflyttad ut. Och på golvet.
Ja på golvet där står rester av den forna hyllan.
Gamla tidningar som ska slängas, spel och studieliteratur i en enda röra. Vojne vojne.
Anledningen till detta scenario är att jag egentligen inte hade någon som helst energi för det pådrag jag ändå startade. Det resulterade istället med långa och många konstpauser i soffan.
Kanske är det inte det mest rekommenderade tillståndet då hela huset ser ut att ha blivit omkullkastat.

Vill också tillägga att hade detta varit för drygt ett år sedan. Då hade detta inlägg inte ens blivit skrivet.
Med all säkerhet hade inlägget istället handlat om:
hursnabbtochfintdetgårattfixaenbokhyllapåeneftermiddagochsesåchecktdetblev.

Tiderna förändras och så gör även jag. Uppenbarligen.

Inga kommentarer: