måndag 23 maj 2011

Färgchock


Söndag, söndag. Min heliga loppisslöndag.
Gjorde som jag brukar och åkte till mitt absoluta favoritfik. En bit mangocheescace och till det ett glas fruktsoda. Mötte där även ett och annat fynd. Märks gör det dock att turistsäsongen är på ingång med priser som skjutit i höjden. Långt in på den allra mörkaste vind hittade jag trots allt mina fynd. " En kvinna kan aldrig få för många fat, glas och vaser" för att citera min en av mina väninnor.
Så är det och så blev det då en skön liten vas som passade perfekt i skalan och en fat så blått och flått fick följa med mig hem.


Tillsammans med chilimarinerade ribbs och melonsallad spenderade vi därefter eftermiddagen hemma på altanen. Vilade, gosade och pimpade sovrummet med spjälsäng och mobil. Kändes vuxet och märkligt på något vis. Snart har vi något att lägga däri och jag tänker det är bäst att passa på att vila.
Fint blev det i alla fall med somriga lakan, gåvofilt och Daniels illpillergröna gamla spjälis.

Inga kommentarer: