tisdag 31 maj 2011

slut som artist

 
I vanliga fall hade jag varit ute i solen. Njutit i en solstol med en tidning, rensat land, gått promenad, bjudit en vän på fika, åkt till sjön eller gjort någon annan passande aktivitet en solig dag som denna. Men vad gör jag.
Jo jag ligger pall i vår stora säng och funderar på om jag ska ta ännu en dusch..
Hujedamig vilken omställning att bära runt på denna kropp i denna totala värme. Hur ska detta gå undrar jag för ett litet ögonblick. Medan jag i nästa börjar tänka på hur svalkande och skönt det är vid havet. 
Därför mina vänner beger vi oss till stugan så fort Daniel blir ledig. Där tänker jag stanna ett par dar tills jag kylt ner mig. Hoppas nu inte planerna hinner ändras tills dess. Kan nämligen sätta mitt ord på att det i så fall kommer komma fram en liten hormonstinn jävul som bara vill ställa till besvär..Ja, så är det.

Tro nu inte för allt i världen att jag bara har legat här och latat mig hela dagen. Nej då, inte på långa vägar. Förmiddagen bjöd faktiskt på fin ork då jag hann förbereda min planteringsbädd ute i trädgården, så dill, rädisor, gräslök, persilja och sockerärtor. Plantera ut mina tomater i tomatlandet. Så snart har vi fin fina tomater att plocka in till sommarens alla sallader, dill till höstens kräftor och gräslök till nypotatisen. Lovely.

Inga kommentarer: