måndag 2 maj 2011

Här kommer några tips


Förberedelserna för det kommande börjar så smått eskalera. Så gör även nervositeten.
Att vilja ha saker och ting i ordning inom de närmaste blir bara allt starkare.
Förstummad blir jag då över hur dyrt det kan vara att skaffa barn.
Min tanke och vision är, att så behöver fallet inte vara.

Jag är utav åsikten att gammalt alt recycling går lika bra som nytt. Om inte bättre.
Det enda jag på ett tidigt stadium kände suget efter var, en sprillans vagn. 
På så sätt får vi en fräsch vagn med bra kvalitet, som passar våra behov och kan användas till eventuella och framtida syskon. Bra tänkte jag och spatserade in i närmaste barnvagnsbutik. Kom därefter ut med en minst sagt chockartad min. Det finns enligt oss inte en tanke på att lägga ut runt 10 000 kr, på endast en barnvagn. Där, inne bland djunglen av barnvagnar. Bestämde jag mig för att inleda ett envist arbete att söka efter ett billigare alternativ, vilket resulterade i den Tyska webbsidan My Pram.
Där sälj vagnen till lite mer än hälften av det svenska priset..
Vagnen, som nu är beställd kommer till dörren om ca 4 veckor och jag hoppas inneligt kunna stå för mina rekommendationer då den anländer.  

Ytterligare en nödvändighet under småbarnsåren ska tydligen vara den sk skötväskan.
Som tills för några veckor sedan, i mina ögon, bestod av en tråkig, ful och klumpig väska.
Ett nödvändigt ont. Tack och lov säger jag för driftiga och uppfinningsrika bloggare som kommer med ett lyft inom skötväskeindustrin. En duktig tjej kom jag nämligen över via bloggen Knappologi som syr och säljer individuella skötväskor av gamla retrotyger.
Kul med återanvändning och lite personligt tänkande. Jag slog till på den finaste skötväska, jag i mina ögon skådat. 
Gårdagen resulterade återigen av slumpartade fynd, då jag efter städande av sommarstuga. Kom över tre stycken gamla påslakanset i blå/turkosa toner. Kommer passa utomordentligt bra till väskan och blir inom sinom tid små påslakanset till vagnen. Att tyget är gammalt gör saken ännu bättre då det kommer kännas riktigt mjukt mot babyns känsliga hud. Även babyns lakan består av återanvända lakan från mig, daniel och mina föräldrar. Tänk så tryggt att få snusa på mamma och pappas gamla ingosade kudde.
Så gott.

Mitt sista tips är att gå igenom era gamla babylådor med kläder. Jag kan garantera att du kommer hitta många gamla klassiker som du återigen kan använda till din unge. Tänk också vilka fina minnen du kan väcka till liv hos dina och din sambos föräldrar genom att klä barnet i era gamla kläder.

Ja, detta är bara några utav få saker man kan tänka på. För med envis forskning och eftersökning till ett billigare alternativ, behöver hålet i börsen bli lika stor som det skulle ha blivit om man köper allt nytt.
Kan vara bra att tänka på då man inte har en damm att plocka ur.

Inga kommentarer: