söndag 10 juli 2011

Den lilla svarta


Gravid i all sin prakt, iföd den lilla svarta med betoning på lilla, då den denna gång satt som ett ålaskinn.
Snurrat hår, örhänge och röda läppar. Som jag nu ser försvunnit av svalkande dryck.
Flaskan i högsta hugg och sambon uner armen.
Det var jag igår, på 30-årsbaluns.
Längtar tills födelsedag och mindre tajta kläder. Drömmer om alla fina klänningar som bara hänger och väntar i garderoben. Väntar på mig och att få användas både till fint och vardags.
Idag moler det gott i magen. Och det kanske inte är konstigt efter gårdagens bravader.
Stadstur, presentletande, kalas och tillhörande lekar.
Fick igår höra kommentaren som. - Vad smidig du är! Blev förvånad med tanke på din Stoora mage.
Haha, det var väl  härligt att höra att kroppen trots allt, inte dekat ihop totalt..

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh vad fin du är! Jag var också rätt smidig in i det sista, ett bra tips när värkarna sätter igång ordentligt är att rulla/gunga höfterna. När det inte hjälpte längre började jag jogga runt matsalsbordet, det var fantastiskt skönt, liksom att stå på tå. :D

Hoppas din lilla kommer snart så du slipper gå över tiden. =)
Kram!

Anna C sa...

Så fin!!